Na podporu zahraničného obchodu a internacionalizácie malých a stredných
podnikov SARIO vlani tiež zrealizovala viac ako 80 podujatí. "Slovensko
je investormi vnímané ako atraktívne biznisové centrum a slovenské
firmy ako spoľahliví a konkurencieschopní obchodní partneri. Nasvedčujú
tomu výsledky agentúry SARIO za rok 2023," uviedla agentúra.
V porovnaní s rokom 2022 získala SARIO vlani vyšší počet investorov
prichádzajúcich zo zámoria. Išlo o investorov z USA, Kanady či Kórejskej
republiky. Najsilnejším európskym investorom ostalo Nemecko. Najviac
projektov agentúry SARIO je z oblasti automobilového priemyslu (vrátane
elektromobility) a strojárstva.
Ako ďalej SARIO informovala, takmer dve tretiny z uzavretých
investičných projektov smerujú do regiónov stredného a východného
Slovenska, pričom podiel nových pracovných miest na všetkých SARIO
projektoch je až 73-percentný.
"Som rád, že značná časť nových investícií smeruje do regiónov s
vyššou nezamestnanosťou, čím sa nám darí neustále znižovať regionálne
rozdiely a zvyšovať životnú úroveň obyvateľov Slovenska. Záujem o tieto
lokality evidujeme aj medzi potenciálnymi investormi, ktorí môžu
vytvoriť až 20.200 miest," uviedol generálny riaditeľ SARIO Robert Šimončič.
SARIO vlani zorganizovala 31 podnikateľských misií a uskutočnila šesť
vlastných kooperačných podujatí. Zabezpečila tiež účasť slovenských
podnikov na 11 medzinárodných veľtrhoch, pripravila 59 vzdelávacích
aktivít a vypracovala 109 obchodných dopytov, podelila sa agentúra s
výsledkami za rok 2023.
"Ciele a priority Slovenskej agentúry pre rozvoj investícií a obchodu
pre rok 2024 ostávajú rovnaké - podpora prílevu zahraničných investícií
s vysokou pridanou hodnotou a exportným potenciálom na Slovensko, ako
aj podpora exportu slovenských produktov, služieb, technológií na
rýchlorastúce trhy v duchu posolstiev značky Slovenska," doplnila SARIO.